Custom Search

miércoles, 24 de septiembre de 2008

GALERIA 8






































Beyoncé Giselle Knowles, נולדה ב-4 בספטמבר 1981), היא שחקנית, רקדנית, דוגמנית וזמרת רית'ם אנד בלוז אמריקאית אשר התפרסמה בעיקר זכות השתתפותה בלהקת הבנות המפורסמת "דסטיניז צ'יילד". בנוסף לכך, לנואלס חברת אופנה משלה, בה היא הדוגמנית הראשית.

תוכן עניינים [הסתרה]
1 ביוגרפיה
1.1 חיים מוקדמים
1.2 דסטיניז צ'ילד
1.3 קריירת סולו
1.4 חייה האישיים
2 פילמוגרפיה
3 דיסקוגרפיה
3.1 אלבומים
3.2 ביונסה במצעד הבילבורד
4 קישורים חיצוניים



[עריכה] ביוגרפיה

[עריכה] חיים מוקדמים
נואלס נולדה ביוסטון אשר בטקסס, ארצות הברית. אביה, מתיו נואלס הוא מפיק מוזיקלי וסביה תופרים. אחותה הצעירה, סולנג' אף היא זמרת והשתיים אף הקליטו דואט הנקרא "Naïve".

בנעוריה, למדה נואלס בבית ספר לאומנויות והשתתפה בתחרויות כשרונות רבות. יחד עם בת דודתה קלי רולנד ועוד 2 חברות - ליטוייה לוקט ו-לטאביה רובינסון, הקימו יחד את הלהקה "דסטיניז צילד". אביה - מת'יו נואלס היה מנהלה של הלהקה.


[עריכה] דסטיניז צ'ילד
דסטיניז צילד, בהרכב המקורי הוציאו יחד 2 אלבומים ("DESTINYS CHILD" ו-THE WRITINGS ON THE WALL). בשלהי 1998 פרץ סכסוך בין חברות הלהקה נואלס וקלי רוולנד לבין ליטוייה לוקט ולטאביה וריבינסון, מה שהוביל לפרישתן של לוקט ורובינסון מהלהקה והחלפתן במישל ויליאמס ופארה פרנקלין - שגם היא עזבה את הלהקה כחצי שנה לאחר הצטרפותה. לאחר יציאת אלבומה הראשון, התאחדו שוב דסטיניז צילד והוציאו יחד אלבום משותף ואחרון - DESTINY FULFILE שלווה בלהיט LOSE MY BREATH.


[עריכה] קריירת סולו
ביוני 2003 הוציאה נואלס את אלבום הבכורה שלה, Dangerously in Love. האלבום היה להצלחה גדולה וכבש את מצעדי המכירות בארצות הברית ובאנגליה. האלבום זכה בחמישה פרסי גראמי ומתוכו יצאו שני סינגלים שכבשו את המקום הראשון במצעד הבילבורד ("Crazy In Love" ו-"Baby Boy").

אלבומה השני,B'Day, יצא בתאריך הולדת של נואלס, ה-4 בספטמבר 2006 והצליח אף הוא. אלבום זה הניב מספר להיטים, שהבולטים הם: "Déjà Vu" ו-"Check On It". הסינגל "Irreplaceable" שהה כעשרה שבועות במקום הראשון במצעד הבילבורד. לאלבום יצאה מהדורה מיוחדת, הכוללת DVD, שירים שלא נכנסו לאלבום ואת הלהיט "Beautiful Liar" (דואט עם הזמרת שאקירה) אשר צעד בראש מצעדי פזמונים רבים. האלבום זכה בפרסים רבים, ביניהם פרס גראמי על אלבום הרית'ם אנד בלוז הטוב ביותר של השנה.

בשנת 2005 יצאה נואלס לסיבוב הופעות תחת השם "Ladies First" יחד עם הזמרת אלישה קיז והראפרית מיסי אליוט והשלישייה הצליחה רבות במופע הזה.בשנה זו, פתחה נואלס חברת אופנה משלה תחת השם "House of Deréon". המעצבת הראשית של החברה היא אימה, טינה נואלס וביונסה היא דוגמנית החברה.

בטקס הגראמי ה-49, זכתה נואלס בפרס "אלבום ה-R&B של השנה". נואלס זכתה ב"פרס האומן הבינלאומי" בטקס פרסי המוזיקה האמריקאית אשר התקיים ב-2 בדצמבר 2007. פרס זה, ניתן עד היום לחמישה אומנים בלבד:מייקל ג'קסון, רוד סטיוארט, לד זפלין, הבי ג'יז ואירוסמית'. נואלס היא הזמרת הראשונה שקיבלה פרס זה.

ב-18 בנובמבר 2008, יצא אלבום האולפן השלישי של ביונסה, "I Am... Sasha Fierce". האלבום הוא אלבום קונספט כפול, כאשר הדיסק הראשון בו, I Am, שקט יותר ומכיל שירים אישיים שעוסקים במערכות יחסים וזוגיות. הדיסק השני, Sasha Fierce, נקרא על שם דמות הבמה של ביונסה "סאשה", ומכיל שירים קצביים. שני הסינגלים הראשונים שיצאו מכל אלבומים במקביל, "If I Were A Boy" ו "Single Ladies" זכו להצלחה רבה במצעדים, ובמצעד האמריקאי בפרט, כאשר שניהם הגיעו לצמרת מצעד הבילבורד האמריקאי. האלבום עצמו נכנס הישר למקום הראשון במצעד המכירות, עם מכירות של למעלה מ- 500 אלף עותקים לשבוע הראשון.הסינגלים שיצאו מהאלבום כולם צולמו בשחור ולבן חוץ מהסינגל "Halo" עד לרגע זה.

ב-20 בינואר 2009, כמו בתהליך הוצאת הסינגלים הקודם שלה, היא הוציאה סינגל מכל אחד מחלקיו של האלבום "I Am... Sasha Fierce". "Halo" יצא מהדיסק "I Am" והסינגל "Diva" יצא מהדיסק "Sasha Fierce". בנוסף לכך, בזהה לפעם הקודמת, כל אחד מהקליפים אופיין בסגנון צילום וקונפסט שונה - "Halo" צולם בצבעים פסטליים רכים והקליפ מציג סיפור שעוסק בחיים ומוות על רקע זוגיות. "Diva" צולם בשחור לבן כאשר צבעים חמים בלבד מודגשים בו. בקליפ נראית ביונסה לבושה בתלבושות עתידניות ובמשקפיים ייחודיות ועוסקת בעיקר בריקוד, בזהה ל"Single Ladies".


[עריכה] חייה האישיים
בן זוגה משנת 2002 הוא הראפר ג'יי-זי, אשר עבד רבות עם ביונסה במישור המוזיקלי. ב-4 באפריל 2008 נישא הזוג בחשאי בניו-יורק בביתו של ג'יי-זי בטקס אינטימי בנוכחות 30 מוזמנים בלבד.


[עריכה] פילמוגרפיה
נואלס השתתפה במספר סרטים, שהבולטים בניהם הם: "הפנתר הורוד", "אוסטין פאוורס" ו-"נערות החלומות". נואלס בדרך כלל מקליטה את פסי-הקול של הסרטים בהם היא משתתפת. בין השירים הידועים והמוכרים שביצעה נמנים: "Work It Out" ,"Fighting Temptation", ו-"Listen", שעליו קיבלה מועמדות בטקס פרסי גלובוס הזהב.

2001 - "Carmen: A Hip Hopera" לצד וייקלף ז'אן.
2002 - "אוסטין פאוורס - גולדממבר" לצד מייקל קיין.
2003 - "The Fighting Temptations" לצד קובה גודינג ג'וניור.
2004 - "Fade to Black" לצד מייק מאיירס. בנוסף לכך שרה עם ג'יי זי את שיר הנושא של הסרט.
2006 - "הפנתר הורוד" לצד סטיב מרטין ושרה את הפסקול של הסרט. בקליפ של השיר מופיעים קטעים מתוך הסרט.
2006 - "נערות החלומות", שבו היא משחקת את התפקיד הראשי לצד השחקן זוכה פרס האוסקר ג'יימי פוקס, השחקנית זוכת האוסקר ג'ניפר האדסון והשחקן אדי מרפי. שיר הנושא של הסרט הוא השיר של ביונסה "Listen".
2008 - "Cadillac Records" לצד אדריאן ברודי, שבו היא משחקת בתפקיד ראשי את הזמרת אטה ג'יימס.
2009 - "Obsessed"

[עריכה] דיסקוגרפיה

[עריכה] אלבומים
ביונסה היא אחת מהזמרות המוכרות ביותר בארצות הברית, ומכירות אלבומיה, נכון לנובמבר 2008 עומדות על מעל 7 מיליון עותקים בארצות הברית ומעל 17.5 מיליון עותקים ברחבי העולם, וזאת כאמנית סולו.

אלבומים עם הדסטניז צ'יילד:

1998: Destiny's Child
מיקום במצעדים: 63

1999: The Writing's on the Wall
מיקום במצעדים: 5

2001: Survivor
מיקום במצעדים: 1

2001: Days of Christmas
מיקום במצעדים: 34

2002: This Is the Remix
מיקום במצעדים: 29

2004: Destiny Fulfilled
מיקום במצעדים: 2

2005: Number Ones
מיקום במצעדים: 1

אלבומים כאמנית סולו:

2003: Dangerously in Love
מיקום במצעדים: 1

2006: B'Day
מיקום במצעדים: 1

2008: I Am… Sasha Fierce
מיקום במצעדים: 1


[עריכה] ביונסה במצעד הבילבורד
ביונסה הצעידה 9 שירים במקום הראשון במצעד האמריקאי. חמישה כאמנית סולו וארבעה נוספים יחד עם להקת הבנות בה הייתה חברה, דסטניז צ'יילד. כמו כן, היא שברה שיאי מכירות בתחום מכירת הסינגלים, על הסינגל "Irreplaceable". כיום היא מדורגת בראש רשימת הזמרות שהצליחו להכניס את מירב להיטי מקום-ראשון במצעד בעשור הנוכחי, יחד עם מאריה קארי וריהאנה.

להיטי מקום ראשון עם הדסטניז צ'יילד:

"Bills, Bills, Bills"
"Say My Name"
"Independent Women Part I"
"Bootylicious"
Survivor
להיטי מקום ראשון כאמנית סולו:

"Crazy in Love" (עם ג'יי זי)
"Baby Boy" (עם שון פול)
"Check on It"
"Irreplaceable"
"Single Ladies

No hay comentarios: